søndag den 12. januar 2014

Almost Africa…

Om mindre end to uger rejser jeg sammen med Daniel til Uganda i fem måneder med Afrika InTouch. 

Vi er ved at være klar..
Vi har den sidste uge været på forberedelseskursus på Diakonhøjskolen i Aarhus, sammen med syv andre dejlige mennesker. Vi skal til tre forskellige lande, Etiopien, Cameroun og Uganda. Vi har i løbet af ugen, blevet rustet til at klare nogle af de opgaver som vi kommer ud for. Vi er blevet rystet sammen og haft gode dage - og nætter. 
Vi fik styr på mange ting, og er derfor ved at være klar til afrejse fredag d. 24 januar.

Vores opgaver i Uganda bliver at vi skal undervise på Cornerstone skolen i engelsk, matematik og idræt. Så skal vi også være på Baby hjemmet ved Masaka, hvor der bor forældreløse børn som er blevet fundet og taget ind på hjemmet. Derudover skal vi også være med til børne kirke, hver anden søndag i kirken i Kamuzinda. 

Jeg aner ikke hvad jeg skal forvente af denne rejse, men en ting ved jeg: jeg kommer hjem som en helt andet menneske. Som de sagde på kursuset: "det er farligt at tage til Afrika, for man risikerer at komme forandret hjem." 

Jeg vil med denne blog, forsøge at få beskrevet nogle af mine oplevelser i Afrikas perle.

Guds fred!
- Henriette


Ingen kommentarer:

Send en kommentar